Perchè a Svezia pò diventà u primu paese "senza fumu" in u mondu?

Ricertamenti, un numeru di esperti di salute publica in Svezia anu publicatu un rapportu maiò "Esperienza Svedese: Una Roadmap per una Società senza fumu", dicendu chì, per via di a prumuzione di prudutti di riduzzione di dannu, cum'è e-cigarettes, Svezia riduverà prestu u fumu. tassu à sottu à 5%, diventendu u primu paese in Europa è ancu in u mondu.U primu paese di u mondu "senza fumu" (senza fumu).

 novu 24a

Figura: L'Esperienza Svedese: A Roadmap per una Società Senza Fumi

 

L'Unione Europea hà annunziatu in 2021 l'obiettivu di "Achieving Smoke-free Europe da 2040", vale à dì, da u 2040, u tassu di fumà (numeru di utilizatori di sigarette / numeru tutale * 100%) scenderà sottu à 5%.A Svezia hà finitu u compitu 17 anni prima di u calendariu, chì era cunsideratu cum'è una "faza straordinaria di riferimentu".

U rapportu mostra chì quandu u tassu di fumu naziunale hè statu calculatu per a prima volta in u 1963, ci eranu 1,9 milioni di fumatori in Svezia, è u 49% di l'omi anu utilizatu sigarette.Oghje, u numeru tutale di fumatori hè diminuitu da 80%.

E strategie di riduzzione di dannu sò chjave per i risultati sorprendenti di a Svezia."Sapemu chì e sigarette uccidenu 8 milioni di persone ogni annu.Se altri paesi in u mondu incuragiscenu ancu i fumatori à cambià à i prudutti di riduzzione di danni cum'èe-cigarettes, solu in a UE, 3,5 milioni di vite ponu esse salvate in i prossimi 10 anni ".L'autore hà dettu in evidenziatu in u rapportu.

Dapoi u 1973, l'Agenzia di Salute Pùbblica Svedese hà cuntrullatu conscientemente u tabacco attraversu i prudutti di riduzzione di dannu.Ogni volta chì un novu pruduttu appare, l'autorità regulatori investiganu l'evidenza scientifica pertinente.S'ellu hè cunfirmatu chì u pruduttu riduce u dannu, apre a gestione è ancu popularizà a scienza trà e persone.

In u 2015,e-cigaretteshè diventatu populari in Svezia.In u stessu annu, a ricerca autorità internaziunale cunfirmata chì e-cigarettes sò 95% menu dannusu cà sigarette.I dipartimenti pertinenti in Svezia anu incuraghjitu immediatamente i fumatori à passà à sigarette elettroniche.I dati mostranu chì a proporzione di l'utilizatori di e-cigarette Svedese hè cresciutu da 7% in 2015 à 12% in 2020. In currispundenza, u tassu di fumu svedese hè cascatu da 11,4% in 2012 à 5,6% in 2022.

"I metudi di gestione pratichi è illuminati anu migliuratu assai l'ambiente di salute publica in Svezia".L'Organizazione Mondiale di a Salute hà cunfirmatu chì l'incidenza di u cancru in Svezia hè 41% più bassa di quella di l'altri stati membri di l'UE.A Svezia hè ancu u paese cù a più bassa incidenza di cancru di pulmone è u più bassu tassu di mortalità di fumatori maschili in Europa.

A più impurtante, a Svezia hà cultivatu una "generazione senza fumu": l'ultimi dati mostranu chì u tassu di fumu di 16-29 anni in Svezia hè solu 3%, assai sottu à u 5% dumandatu da l'Unione Europea.

 novu 24b

Graficu: Svezia hà u più bassu tassu di fumatori in l'adulescenti in Europa

 

"L'esperienza di a Svezia hè un rigalu à a cumunità globale di salute publica.Se tutti i paesi cuntrolanu u tabacco cum'è a Svezia, decine di milioni di vite seranu salvate ".dannu, è furnisce un sustegnu puliticu adattatu à u publicu, in particulare i fumatori, per educà u publicu nantu à i benefici di a riduzione di dannu, in modu chì i fumatori ponu cumprà convenientemente.e-cigarettes, etc.


Tempu di Postu: Apr-03-2023